Winkelwagen

Klantenservice: 0900 3 330 330 (€ 0,80 p/m met een max. van € 40,-)  Ma-vr 9.00 - 17.30 Za 10.00 - 17.00 Zo 10.00 - 16.00

Klantenservice

Klantenservice

Je kunt ons natuurlijk ook telefonisch bereiken. Voor vragen over je boeking, over onze site of wanneer je je reis liever telefonisch regelt, bel je met onze Klantenservice. We staan je graag te woord!

0900 3 330 330 (€ 0,80 p/m met een maximum van € 40,-)

Op deze tijden zijn wij bereikbaar:
ma t/m vrijdag 09:00 - 17:30
zaterdag 10:00 - 17:00
zondag 10:00 - 16:00

Ben je niet in Nederland?
Dan kun je ons via een speciaal telefoonnummer bereiken!
+31-23-5176310

E-mail:
info@budgetair.nl

Ons algemene adres is:
Travix Nederland B.V.
Piet Heinkade 55
1019 GM AMSTERDAM
E-mailadres: info@travix.com
Telefoonnummer: 020 702 7200

Of lees hieronder meer over de volgende onderwerpen

1. Vliegticketgarantie


Met de Vliegticketgarantie ben je verzekerd van restitutie van de reissom (met een maximum van € 2000,- per vliegticket) indien de luchtvaartmaatschappij vanwege een faillissement je vlucht niet kan uitvoeren.

Risico's in de luchtvaart

De laatste jaren hebben diverse luchtvaartmaatschappijen een aantal tegenslagen te verwerken gehad. Vanwege de stagnerende economie nam het aantal passagiers af. En medio april 2010 kon er een aantal dagen niet worden gevlogen vanwege een aswolk veroorzaakt door een vulkaanuitbarsting in IJsland. Hierdoor hebben veel luchtvaartmaatschappijen miljoenen verlies geleden.

Verzeker je tegen de risico's in de luchtvaart

Met de vliegticketgaratie verzeker je je tegen de risico's in de luchtvaart. BudgetAir.nl wil voorkomen dat passagiers zonder compensatie niet op reis kunnen of stranden op buitenlandse luchthavens. De vliegticketgarantie kan je afsluiten tijdens het boeken van je vlucht. Vink hiervoor het vakje met vliegticketgarantie aan.

Klik hier om de voorwaarden van de Vliegticketgarantie te lezen.

2. Betaalgemak


Gemakkelijk boeken, gemakkelijk betalen. Bij BudgetAir.nl kan je dat op 3 manieren:

  • 1. Betalen met iDEAL
    De reissom eenvoudig en veilig direct online betalen. iDEAL is momenteel beschikbaar voor ABN AMRO, SNS Bank, ASN Bank, Rabobank, Friesland Bank, Triodos Bank en ING Bank rekeninghouders.
  • 2. Betalen met PayPal
    Als je een (gratis) PayPal-account hebt aangemaakt kun je bij BudgetAir.nl online betalen. Daarnaast hoef je geen verdere financiële gegevens in te vullen. Je hebt alleen een emailadres nodig om te kunnen betalen. Van al je betalingen ontvang je een mail.
  • 3. Internetbankieren
    Eenvoudig en veilig online betalen via de vertrouwde betaalomgeving van je bank. Deze betaalmethode is niet beschikbaar voor het betalen van vluchten van zogenaamde low-cost maatschappijen. Een overzicht van deze low-cost maatschappijen vind je bij 'definities' onderaan deze pagina.
  • 4. Creditcard
    Veilig en snel online betalen via MasterCard of Visacard. Onze website is beveiligd met het 3D Secure protocol waardoor uw betaling 100% veilig verloopt. Lees meer informatie over de beveiliging van onze website op de pagina Veilig en vertrouwd boeken en betalen op BudgetAir.nl.
  • 5. Bancontact/Mister Cash
    Vanuit België kan je veilig en betrouwbaar betalen met Bancontact/Mister Cash. Bancontact/Mister Cash is beschikbaar voor rekeninghouders bij Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA Bank en de VDK Spaarbank.

Hoe je uiteindelijk kan betalen hangt af van de productvoorwaarden van de luchtvaartmaatschappij en je vertrekdatum. Bij je boeking zie je meteen de mogelijkheden.

3. Prijsopbouw


Bij BudgetAir.nl betaal je nooit teveel voor je tickets! Je profiteert van de exclusieve afspraken die wij hebben met vele gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen.

Advertenties

De vliegticketaanbiedingen die je in onze advertenties en aanbiedingenpagina’s ziet, zijn vanafprijzen van het vliegticket zelf, inclusief taxen, brandstof- en veiligheidstoeslagen, exclusief reserveringskosten.

De toeslagen die afhankelijk zijn van te maken keuzes, zoals de betaalmethode, of de vliegticketgarantie, zie je uiteraard verschijnen in het boekingsproces.

Prijsopbouw van een vliegticket

    • 1. De prijs van een vliegticket:
      prijs van de vlucht per persoon, exclusief belastingen en toeslagen
      • 2. Belastingen en toeslagen op vliegtickets
        • Luchthavenbelasting(en) per persoon.
          Luchthavenbelastingen zijn afhankelijk van de gekozen luchtvaartmaatschappij, vliegroute en luchthavens waar je tijdens een vlucht moet overstappen. Tevens zijn de luchthavenbelastingen en toeslagen oa. aan koersverschillen onderhevig. Tijdens het boekingsproces wordt er in eerste instantie een indicatie van de belastingen gegeven. Tijdens het afronden van je reservering, maar voor de definitieve boeking wordt het exacte bedrag vermeld.
        • Eventueel van toepassing zijnde security- of brandstoftoeslagen.
          Deze worden door luchtvaartmaatschappijen en andere derden verplicht gesteld.
        • Eventuele toeslagen van luchtvaartmaatschappijen (zoals de toeslag op papieren tickets van KLM, wanneer een elektronisch ticket mogelijk is)
      • 3. De prijs van een hotelovernachting
        Prijs van een hotelovernachting per kamer per nacht inclusief lokale belastingen, servicekosten van de hotel-aanbieder en toeristenbelasting vermenigvuldigd met het aantal nachten van je verblijf. Een icoontje (koffiekopje) geeft aan of er wel of geen ontbijt is inbegrepen.
      • 4. De prijs van een autohuurboeking
        Prijs van de autohuur per dag. BudgetAir.nl toont in bijna alle gevallen de prijs inclusief ongelimiteerd aantal kilometers, Collision Damage Waiver (CDW) en Diefstalverzekering (TP) exclusief eigen risico, oplopend tot EUR 758,- afhankelijk van de categorie auto (zie eigen risico), lokatie service toeslag, (LSC) en lokale belastingen. Door op het auto-icoon te klikken tijdens het zoek-proces vind je de exacte informatie. Lokale belastingen, lokatieservice toeslag en borg dien je bij het ophalen van de auto te voldoen.
      • 5. Overige toeslagen
        • Reserveringskosten voor je boeking:
          Online: € 21 per boeking
          Telefonisch: € 35 per boeking
          Dossierkosten voor een samengestelde reis zijn €25.
        • Vliegticket Garantie: € 7.00 per vliegticket (optioneel).
          De vliegticketgarantie verzekert je van restitutie van de reissom indien de luchtvaartmaatschappij vanwege faillissement je vlucht niet kan uitvoeren (maximum van € 2000,- per vliegticket).
        • Creditcardkosten online reservering:
          Visacard, MasterCard en American Express
        • BudgetAir.nl biedt tot 3 betaalmethoden, afhankelijk van de ticketsoort en termijn tot vertrek.
        • Administratiekosten wijzigingen of annuleren: € 55,- per ticket, hotel- of huurautoreservering.

De informatie op deze pagina is onder voorbehoud van kennelijke (type-)fouten. Aan bovenstaand overzicht kunnen geen rechten worden ontleend.

4. Rechten vliegtuigpassagiers


Ook als vliegtuigpassagier heb je rechten. De belangrijkste onderwerpen als het om je rechten als vliegtuigpassagier gaat zijn; langdurige vertraging, bagage, annulering, mensen met een verminderde mobiliteit of instapweigering.

Klik hier als je meer wilt weten over je rechten als vliegtuigpassagier.

5. Heb je een klacht?


Heb je een klacht? Laat het ons weten. Wij doen er alles aan om problemen op te lossen én te voorkomen bij je volgende reis die je boekt op BudgetAir.nl.

Hoe kun je een klacht indienen?

Je kunt jouw klacht uitsluitend schriftelijk of per e-mail indienen. Jouw e-mail kun je sturen aan info@budgetair.nl. Schrijf je liever een brief, dan kun je die sturen naar:

BudgetAir.nl
Piet Heinkade 55
1019 GM Amsterdam

Binnen welke termijn kun je een klacht indienen?

Je kunt tot uiterlijk één maand na afloop van de gereserveerde dienst een klacht bij ons indienen. Indien jouw reis niet is doorgegaan, dan kun je tot één maand na de oorspronkelijke vertrekdatum jouw klacht indienen.

Wanneer kun je een reactie op jouw klacht verwachten?

Na ontvangst van jouw klacht, zullen wij deze aan je bevestigen en geven je een indicatie over de afhandeltermijn. Klachten die wij zelf kunnen oplossen, worden doorgaans binnen drie weken afgehandeld. Voor klachten waarbij een leverancier is betrokken, kan de afhandeltermijn oplopen tot enkele maanden.

Heb je een klacht over een luchtvaartmaatschappij?

Je kunt een klacht over de dienstverlening van een luchtvaartmaatschappij bij ons indienen. Wij zijn niet aansprakelijk voor de geboden diensten en services door de luchtvaartmaatschappij, maar wij bemiddelen in de klachtafhandeling tussen jou en de betrokken luchtvaartmaatschappij.

Uitgezonderd zijn eventuele claims op basis van de EG verordening (261/04) voor compensatie bij instapweigering en vertraging of annulering van vluchten. Deze dien je rechtstreeks aan de betreffende luchtvaartmaatschappij te richten. Zie ook het document ‘Rechten van Vliegtuigpassagiers’. Indien blijkt dat de betreffende luchtvaartmaatschappij niet coulant is of niet meewerkt, kun je je wenden tot EUclaim.

Heb je een klacht over een hotel?

Je kunt een klacht over de dienstverlening van een hotel bij ons indienen. Wij zijn niet aansprakelijk voor de geboden diensten en services door het hotel, maar bemiddelen in de klachtafhandeling tussen jou en het betrokken hotel.

Heb je een klacht over een autoverhuurmaatschappij?

Je kunt een klacht over de dienstverlening van een autoverhuurmaatschappij bij ons indienen. Wij zijn niet aansprakelijk voor de geboden diensten en services door de autoverhuurmaatschappij, maar bemiddelen in de klachtafhandeling tussen jou en de betrokken verhuurmaatschappij.

Let op: bij schadeclaims dient u ons ook in het bezit te stellen van originele betaalwijzen en/of overige relevantie documenten.

6. Definities


  • Budgetair.nl:
    Website van Budgetair.nl, gevestigd te Haarlem.
  • Andere online aanbieder:
    Een aanbieder van vliegtickets, die via een internet site waarvan de domeinnaam eindigt op .nl vliegtickets verkoopt.
  • Vakantievluchten (charters):
    Vluchten die door touroperators via onze site worden aangeboden.
  • Dezelfde serviceklasse:
    De klasse waarin de boeking is gemaakt. Deze regeling geldt alleen voor normale economy class tickets.
  • Identiek vliegticket:
    Een vliegticket voor vluchten op dezelfde vluchten (dezelfde luchtvaartmaatschappij, een identiek vluchtnummer en dezelfde vluchtdatum), in dezelfde serviceklasse en met gelijke voorwaarden (min. verblijf, max. verblijf, wijzigingskosten, annuleringskosten).
  • Totaalbedrag:
    De prijs die door de opdrachtgever voor een vliegticket uiteindelijk is betaald. Deze prijs is inclusief de vliegprijs, luchthavenbelastingen, veiligheidstoeslagen en brandstoftoeslagen. Additionele kosten zoals reserveringskosten, ticketfee, kosten credit card en verzendkosten worden buiten beschouwing gelaten.
  • Low-cost maatschappijen:
    Easyjet, Transavia, Ryanair, Virgin Express, Vueling, ClickAir, WizzAir, Thomsonfly, FlyBe, Hapag Lloyd Express, German Wings, Jet2, Sky Europe en Air Berlin (Dit overzicht is aan verandering onderhevig en aan dit overzicht zijn geen rechten te ontlenen.)