Winkelwagen

Klantenservice: 0900 3 330 330 (€ 0,80 p/m met een max. van € 40,-)  Ma-vr 9.00 - 17.30 Za 10.00 - 17.00 Zo 10.00 - 16.00

Actuele reisinformatie

Storm

28 oktober 2013

Op maandag 28 oktober zal de storm die in delen van Europa woedt naar verwachting hinder opleveren voor het vliegverkeer. Wij adviseren reizigers de website van de luchthaven van vertrek en de website van de luchtvaartmaatschappij te raadplegen voor actuele informatie.

Informatie over vluchten naar Noordoostkust Verenigde Staten i.v.m. orkaan Sandy

29 oktober 2012

Ten gevolge van de orkaan Sandy die naar verwachting op maandag 29 oktober 2012 de noordoostkust van de Verenigde Staten bereikt hebben luchtvaartmaatschappijen die op New York, Washington en Philadelphia vliegen alle vluchten voor in ieder geval maandag geannuleerd. Dit geldt zowel voor aankomende als vertrekkende vluchten. Naar verwachting zal het vliegverkeer ook op dinsdag nog hinder ondervinden van Sandy. Wij betreuren deze situatie ten zeerste echter weersomstandigheden zijn helaas voor iedereen overmacht.

Luchtvaartmaatschappijen bieden mogelijkheden tot omboeken van vluchten naar een latere datum. Wij adviseren je de (lokale) media in de gaten te houden omtrent berichtgeving.

Wij raden u het volgende aan:

  • je kunt rechtstreeks contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt om je vluchten om te boeken
  • onze customer support centers helpen je graag bij het omboeken van je vlucht. Je kunt ons bereiken van 8-23u op 0900 3 330 330 (€0,60 p/m)

Update faillissement Malev

2 oktober 2012

IATA (de overkoepelende organisatie van luchtvaartmaatschappijen) had recentelijk overeenstemming bereikt met de bewindvoerders van deze luchtvaartmaatschappij over terugbetaling van vooruitbetaalde reissommen. Deze overeenkomst is echter deze week aangevochten door de Vnescheconombank, een geldverstrekker aan Malev. Dit heeft tot gevolg dat het proces van terugbetaling stagneert en voor onbepaalde tijd is opgestort. De uitkomst van de rechtszaak zal bepalen of er daadwerkelijk tot uitbetaling overgegaan kan worden. IATA zal echter alles in het werk stellen om dit voor elkaar te krijgen.

Faillissement Spanair

20 april 2012

Graag informeren wij je nader over de situatie rondom het faillissement van spanair.

Indien je bij het boeken van je Spanair vliegticket geen ticketgarantie hebt afgesloten, kunnen wij je reissom helaas niet restitueren, omdat wij je ticket reeds hebben betaald aan de luchtvaartmaatschappij. De EU regelgeving bepaalt dat een ticket zonder ticketgarantie niet verzekerd is in geval van faillissement van de luchtvaartmaatschappij. Klanten die bij boeking wel een ticketgarantie hebben afgesloten, hebben inmiddels de volledige reissom gerestitueerd gekregen.

Faillissement Malev

17 april 2012

Graag informeren wij je nader over de situatie rondom het faillissement van Malev.

Indien je bij het boeken van je Malev vliegticket geen ticketgarantie heeft afgesloten, kunnen wij je reissom helaas niet restitueren. De EU regelgeving bepaalt dat je ticket niet verzekerd is in geval van faillissement van de luchtvaartmaatschappij. Bovendien hebben wij je ticket reeds afgerekend met de luchtvaartmaatschappij. Wel doen wij onze uiterste best om samen met de curatoren overleg te voeren over een mogelijke (gedeeltelijke) compensatie. Zodra wij hierover meer nieuws hebben, informeren wij je hier vanzelfsprekend over.

Alle klanten die bij boeking wel een ticketgarantie hebben afgesloten, hebben inmiddels de volledige reissom gerestitueerd gekregen.

Malev (Hungarian Airlines) gestopt met vluchtuitvoering per vrijdag 3 februari 06.00, 2012

Op vrijdag 3 februari 2012 is Malev (Hungarian Airlines) gestopt met het uitvoeren van vluchten ten gevolge van financiële problemen. De verwachting is dat deze vluchten niet (op korte termijn) hervat zullen worden.

De volgende instructies zijn van toepassing:

  • De (lokale) Malev vertegenwoordiging zal passagiers die reeds met Malev naar hun eindbestemming zijn gevlogen en een terugreisdatum hebben van uiterlijk 29 februari 2012 assisteren in het vinden van alternatieve vluchten. Malev heeft voor deze passagiers ook een speciaal telefoonnummer beschikbaar dat te vinden is via www.malev.com.
  • U kunt er uiteraard ook voor kiezen om op eigen gelegenheid (en voor eigen rekening) een vlucht bij een andere luchtvaartmaatschappij te boeken via onze website.
  • Indien u in het bezit bent van een Malev ticket (het ticketnummer start met 182) maar uw vlucht wordt uitgevoerd door een andere luchtvaartmaatschappij (aangeduid met “operated by….” op uw e-ticket) dan dient u zelf contact op te nemen met de uitvoerende luchtvaartmaatschappij. Er is een reële kans dat deze vlucht normaal wordt uitgevoerd en dat u (al dan niet met extra kosten) gewoon kunt vliegen.
  • Indien u in het bezit bent van een ticket van een andere luchtvaartmaatschappij dan Malev (het ticketnummer start niet met 182) maar uw vlucht wordt uitgevoerd door Malev (aangeduid met “operated by Malev” op uw e-ticket) dan zal deze vlucht niet uitgevoerd worden. Wij adviseren u contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij waarbij u geboekt heeft voor een omboekingsregeling. Indien u geen gebruik maakt van (eventuele) alternatieven dan zullen wij (indien de luchtvaartmaatschappij dit toestaat) restitutie op uw ticket aanvragen.
  • Bent u in het bezit van een Malev ticket (het ticketnummer start met 182) en wordt de vlucht uitgevoerd door de Malev dan worden de vluchten niet uitgevoerd en dient u, indien u nog wenst te reizen, zelf voor eigen rekening een nieuw ticket te kopen. Op de oorspronkelijke tickets is helaas geen restitutie mogelijk tenzij u bij de boeking een (Vlieg)ticketgarantie heeft afgesloten.
  • Indien u een (Vlieg)ticketgarantie heeft afgesloten zullen wij uiterlijk op 29 februari 2012 contact met u opnemen omtrent de terugbetaling. Een eventuele annuleringsverzekering, poliskosten ticketgarantie en dossierkosten zullen niet gecrediteerd worden.
  • Voor klanten die geen (Vlieg)ticketgarantie bij ons hebben afgesloten geldt geen recht op restitutie. Wel zullen wij via IATA en/of de curatoren de vooruitbetaalde reissom terug claimen (wij hebben namelijk conform de voorwaarden direct na ticketuitgifte de luchtvaartmaatschappij betaald). De kans op succes daarentegen achten wij zeer klein gezien de financiële problemen van deze luchtvaartmaatschappij. Via onze site (meest gestelde vragen) zullen wij u blijven informeren over de actuele status en voortgang.

Wij betreuren de ontstane situatie ten zeerste en begrijpen dat geplande reizen hierdoor geen doorgang kunnen vinden. Vanwege alle omboekingen naar andere luchtvaartmaatschappijen adviseren wij u niet te lang te wachten met het boeken van nieuwe vluchten.

Financiële problemen Spanair

Op zaterdag 28 januari 2012 zijn alle vluchten van Spanair geannuleerd ten gevolge van financiële problemen van deze luchtvaartmaatschappij. Op dit moment is het niet duidelijk of en wanneer Spanair weer gaat vliegen. Gezien de situatie waarin deze maatschappij verkeerde lijkt een herstart onwaarschijnlijk.

Dientengevolge hebben wij besloten om voor alle tickets met een vertrekdatum in de toekomst een verzoek tot restitutie in te dienen bij IATA, de bemiddelaar tussen reisagenten en luchtvaartmaatschappijen, om de schade voor u, als passagier, en voor ons, als reisagent, zoveel mogelijk beperkt te houden.

Het bovenstaande betekent concreet dat het ticket waarop u zou reizen geannuleerd is en niet langer bruikbaar is. Uw vluchten zijn nog niet geannuleerd maar dit zal vermoedelijk door Spanair of door de bewindvoerder alsnog gedaan worden.

Een overzicht:
  • Voor alle vluchten waarvan het ticket op Spanair is uitgegeven is restitutie aangevraagd, het door u reeds ontvangen ticket voor Spanair is niet langer geldig.
  • De vluchten van Spanair zijn (nog) niet geannuleerd. Bij een doorstart zijn wij dan eventueel nog in staat om een nieuw ticket hiervoor af te geven. Het is nu echter niet duidelijk of dit kan.
  • In de eerste week van februari zal duidelijk zijn of deze restitutie daadwerkelijk is toegewezen.
  • Indien wij uw vooruitbetaalde reissom terugontvangen zal dit aan u gerestitueerd worden onder aftrek van de door u betaalde reserveringskosten.
  • Indien de restitutie-aanvragen worden afgewezen en er officieel faillissement door een rechtbank wordt uitgesproken dan zal de Vliegticketgarantie (mits afgesloten) de kosten van het ticket vergoeden.